Våra restauranger och caféer

13 juni, 2020 Klostergatan

VÅRA RESTAURANGER:

KLOSTERGATANS VIN- & DELIKATESS

Restaurangen med det schackrutiga golvet och de stora välvda fönsterna kan du njuta av en ymnig vinlista och en härlig känsla av Parisisk bistro. Stans bästa trottoarservering nära domkyrkan och garconer i vita rockar tar hand om er på bästa sätt. Här serveras såväl franska klassiker som svenska smaker efter säsong, allt tillagat med stor kärlek till råvaran.

www.klostergatan.se  Tel 046-141483

M.E.A.T.

Ett modernt steakhouse med influenser från det amerikanska & asiatiska köket. Som namnet antyder fokuserar man på köttet och kolgrillen, men också på de fräscha asiatiska smakerna. Men viktigast är trivselfaktorn, uteserveringen med stans bästa solläge och på att skapa hög kvalitet och en både personlig och avslappnad atmosfär.  Mycket intressanta öl på fat samt en högklassig cocktailbar borgar för sköna sommarkvällar.

www.meatgrill.se  Tel 046-127865

PATISSERIET.

På fikatätaste gatan i Lund delar Patisseriet innergård med välrenommerade Love Coffee Roasters och därifrån kommer också Patisseriets bönor. Kondissidan briljerar med eleganta bakelser av krämig mousse och len tryffel (Valrhona såklart), smöriga hallonmazariner och färgglada makroner. Hungrig? Då är de maffiga salladerna och överdådiga hembakta focacciamackorna första stopp. Lokalen är klassiskt franskt sparsmakad, luftig och med gott om utrymme för barnvagnar i entrén.

www.patisseriet.com Tel 046-141473

Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är Patisseriet_logo_tag_CMYK_2012_botanska_tradgarden_2.png

Patisseriet Botaniska trädgården

I det gamla kolhuset där man förr förvarade bränslet till växthusets koleldade kaminer kan du numera fika och luncha.

Vi har ett modernt sortiment av egentillverkade bakelser, surdegsbröd, smörgåsar, croissanter, macarons, tårtor m m. Alla våra produkter är gjorda från grunden och tillverkade i vårt eget bageri. Välkommen in på frukost, lunch, fika eller en god kopp kaffe.